česky
polski
english

FAQ


    Detailnější informace najdete v Uživatelské příručce IS KP14+ na adrese:

    Jak nastavím přístup osob k projektu?

    Pomocí tlačítka Přístup k projektu v horní liště. Poté můžeme přiřazovat nebo odebírat role uživatelům na projektu. Je ale potřeba mít oprávnění Správce přístupů.

    Jak postupuji v případě zpřístupnění obrazovek a vykázání změn při Žádosti o změnu?

    Pomocí možnosti v levé liště přejdeme do Žádosti o změnu a vytvoříme novou či upravíme stávající. Následně po otevření v levém menu přejdeme na záložku Žádost o změnu. Zde můžeme pomocí tlačítka Výběr obrazovek pro vykázání změn vybrat, jaké obrazovky chceme upravit. Poté klikneme na Spustit. V momentě, kdy potřebujeme určité údaje měnit, je vždy potřeba nejprve vykázat změnu. Například pro změnu Rozpočtu nebo Přehledu zdrojů financování musíme nejprve vybrat rozpočet a stisknout tlačítko Vykázat změnu. Poté můžeme upravovat data. Následně je potřeba uložit data pomocí tlačítka Uložit.

    Jaký je rozdíl mezi rolemi signatářů?

    Pokud máme nastavenou volbu Podepisuje jeden signatář, systém vyžaduje pouze jeden podpis (například při podávání žádosti, žádosti o změnu apod.). Při vybrání možnosti Podepisují všichni signatáři ale systém vyžaduje podpisy všech uživatelů s rolí signatáře. Do té doby nebude možné žádosti či zprávy podat.

    Jakým způsobem odvolám žádost/ukončím projekt?

    V případě rozpracované žádosti je možné vymazat žádost pomocí stejnojmenného tlačítka v horní liště. V období od podání žádosti o podporu do momentu podepsání právního aktu o poskytnutí/převodu podpory má uživatel možnost odvolání žádosti o podporu pomocí volby Odvolat žádost. V období od podpisu smlouvy do ukončení realizace projektu je poté žadateli umožněno ukončit administraci projektu pomocí tlačítka Ukončit projekt.

    Jakým způsobem podám podepsanou Žádost o podporu?

    V případě nastavení automatického způsobu podání se Žádost o podporu podává automaticky ihned po podepsání žádosti. V případě nastavení ručního podání se žádost podá pomocí tlačítka v horním menu s názvem Podání. Ověřit si to můžete na záložce Identifikace operace, projekt dostane své registrační číslo a objeví se data v kolonce Datum prvního podání.

    Jakým způsobem postupuji v případě smazání záznamu přes Žádost o změnu?

    V takovém případě nepoužíváme tlačítko Smazat, ale v kolonce Akce prováděná se záznamem vybereme Záznam smazán. Například pokud mažeme subjekt projektu na záložce Subjekty projektu, zvolíme daný subjekt, stiskneme tlačítko Vykázat změnu a poté v dané kolonce vybereme Záznam smazán.

    Jakým způsobem provedu Rozpad financí a zpřístupním finanční plán?

    Uživatel vstoupí na záložku Přehled zdrojů financování a přes stisknutí tlačítka Rozpad financí dojde k automatickému naplnění relevantních položek Přehledu zdrojů financování.

    Finanční plán projektu lze vyplnit až po nastavení právní formy žadatele, vyplnění rozpočtu projektu a přehledu zdrojů financování. Finanční plán projektu lze založit jen na žádosti o podporu, která má proveden rozpad financí na jednotlivé zdroje.

    Jakým způsobem se dokládá plná moc?

    U plné moci již nestačí vkládat prostý sken kopie plné moci do IS KP14+, ale je třeba se obrátit na CzechPoint pro "autorizovanou konverzi" z tištené podoby plné moci do elektronické. Zůstává ověření podpisu a akceptace (ze strany API) pouze jejich verze plné moci (formuláře).

    K jakému roku se vztahují údaje o počtu zaměstnanců, ročním obratu a bilanční sumě rozvahy v záložce Subjekty projektu?

    Údaje se vztahují k poslednímu uzavřenému účetnímu/zdaňovacímu období, viz. příručka pro MSP:


    Vážení žadatelé/příjemci,

    kompletní přehled uživatelských příruček pro práci v IS KP14+ ve všech životních cyklech projektu naleznete na webových stránkách Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.

    Jakékoliv dotazy technického charakteru prosím směřujte na ŘO prostřednictvím funkce Interní depeše v IS KP14+,
    na adresu OPVVV_Žadatel/Příjemce_Technická podpora*skk.

    Odpovědi na nejčastější dotazy při řešení problémů především s přihlášením do IS KP14+ naleznete na tomto odkazu.


    Ochrana osobních údajů (GDPR):

    Správcem osobních údajů obsažených v žádostech o podporu z Operačního programu Zaměstnanost (dále jen "OPZ"), resp. osobních údajů k jednotlivým projektům, které žadatel o podporu, resp. příjemce podpory z OPZ uvádí v monitorovacím systému MS2014+, je Ministerstvo práce a sociálních věcí se sídlem Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2,DS: sc9aavg.

    Údaje o pověřenci pro ochranu osobních údajů jsou k dispozici adrese www.mpsv.cz, další informace jsou na portálu OPZ v sekci Ochrana osobních údajů, viz https://www.esfcr.cz/ochrana-osobnich-udaju.

    Osobní údaje se zpracovávají v souvislosti s procesem poskytování podpory z Evropského sociálního fondu. Ministerstvo práce a sociálních věcí jakožto Řídicí orgán OPZ má povinnost na základě čl. 140 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1303/2013 ze dne 17. 12. 2013, o společných ustanoveních o Evropském fondu pro regionální rozvoj, Evropském sociálním fondu, Fondu soudržnosti, Evropském zemědělském fondu pro rozvoj venkova a Evropském námořním a rybářském fondu, o obecných ustanoveních o Evropském fondu pro regionální rozvoj, Evropském sociálním fondu, Fondu soudržnosti a Evropském námořním a rybářském fondu a o zrušení nařízení Rady (ES) č. 1083/2006, zajistit auditní stopu o provádění OPZ.

    Osobní údaje mohou být předávány či zpřístupňovány pouze osobám, orgánům či institucím, kterým takové právo plyne z právních předpisů či veřejného zájmu. Orgány, které jsou oprávněny ke kontrole či auditu OPZ, jsou zejména orgány finanční správy, Ministerstvo financí, Nejvyšší kontrolní úřad, Evropská komise a Evropský účetní dvůr.

    Osobní údaje nejsou předávány do zemí mimo Evropskou unii, ani mezinárodním organizacím.
    Subjekty osobních údajů mají právo:
    a. požadovat umožnění přístupu ke svým osobním údajům,
    b. požadovat opravu nepřesných osobních údajů (pokud se domnívají, že jejich osobní údaje zpracovávané správcem jsou nepřesné),
    c. požadovat omezení jejich zpracování.

    Pozn.: S ohledem na to, že Řídicí orgán OPZ nezpracovává osobní údaje na základě souhlasu subjektu osobních údajů (tj. ke zpracování vždy existuje jiný důvod), není v případě OPZ relevantní právo dané osoby odvolat souhlas se zpracováním. Obdobně není relevantní právo na přenositelnost údajů. Právo na výmaz a právo být zapomenut budou relevantní až po uplynutí doby, po kterou je Řídicí orgán OPZ povinen předmětné osobní údaje uchovávat.

    Otázky a odpovědi jsou řídicím orgánem zveřejňovány vždy k jednotlivým výzvám k předkládání žádostí o podporu. Informace o tom, kde konkrétně jsou otázky a odpovědi k dané výzvě k dispozici je obsažena přímo v textu výzvy. Texty výzev jsou zveřejňovány na portálu:

    www.esfcr.cz


    Všechny potřebné informace pro žadatele o podporu z Operačního programu Doprava 2014-2020 jsou uvedeny vždy v textu jednotlivých výzev. Přehled všech výzev naleznete na následujícím odkazu:

    https://www.opd.cz/stranka/vyzvy


    Veškeré informace k OPŽP je možné nalézt na stránkách www.opzp.cz

    V případě konkrétních dotazů k Prioritní ose 4 OPŽP - "Ochrana a péče o přírodu a krajinu" se můžete obrátit na dotazovou schránku AOPK ČR dotazy-PO4@nature.cz, případně na konkrétní regionální pracoviště, jejichž adresy naleznete zde http://www.dotace.nature.cz/opzp-kontakty.html
    AOPK ČR administruje PO 4 pouze do ukončení hodnocení, následně agendu přebírá SFŽP.


    01_Nové datové pole "Zahrnout subjekt do definice rodinného podniku"

    Od 6.5.2021 bylo zapracováno nové datové pole (=checkbox) "Zahrnout subjekt do definice rodinného podniku" na záložku Subjekty projektu.
    Pole je nepovinné, bylo zapracováno na základě legislativy. Pro žadatele/ příjemce IROP je nerelevantní, nevyplňuje se.

    02_Ovládání ISKP14+ viz příloha P1 příslušné výzvy IROP nebo použijte příručku ISKP14+ ->FAQ ->FAQ Obecná metodika ISKP-> 01. Uživatelská příručka IS KP14+ "Pokyny pro vyplnění formuláře žádosti o podporu"

    Další postupy pro práci s ISKP14+ jsou obsaženy v přílohách obecných pravidel pro žadatele a příjemce (https://www.irop.mmr.cz/cs/Zadatele-a-prijemci/Dokumenty/Dokumenty/Obecna-Pravidla-pro-zadatele-a-prijemce/Obecna-Pravidla-pro-zadatele-a-prijemce-aktualne-p/Prilohy-Obecna-pravidla-pro-zadatele-a-prijemce)
    Jedná se zejména o:
    - P17_Postup pro zpracování CBA v MS2014+
    - P18_Postup zadávání žádosti o změnu v MS2014+
    - P19_Postup podání žádosti o přezkum hodnocení v MS2014+
    - P33A_Pokyny_import XML soupisky dokladů do žádosti o platbu
    - P33B_XML soupisky
    - P26_Postup pro vyplňování ZŽoP ZoR v MS2014+
    - P34_Postup pro vyplnění ZoU
    - P35_Postup pro práci s modulem veřejné zakázky
    - P36_Postup pro práci se záložkou Přístup k projektu a plné moci

    03_Nové soupisky dokladů pro Import od 13.12.2019

    viz odkaz

    04_Vykazování změn na žádosti o změnu po instalaci RE_19

    Úprava postupů ve vykazování změn na indikátorech v Žádosti o změnu po instalaci Release R19 (dne 18.9.2020) je uvedena v příloze. Dále prosíme neklikejte vícekrát na naplnění indikátorů. V případě více kliků může vzniknout na žádosti duplicitní indikátor.

    05_Postup nastavení notifikací interních depeší

    Po podání žádosti o podporu si nezapomeňte dle přiloženého návodu nastavit notifikace interních depeší do e-mailu nebo formou SMS, tak abyste nepřišli o žádnou důležitou informaci k Vašemu projektu (např. výzvu k doložení dokumentů).

    06_Moje neaktivní projekty - nový modul v IS KP14+

    .

    07_Plné moci

    .

    08_Ochrana osobních údajů

    Informace k ochraně osobních údajů

    09_Upřesnění vyplňování indikátorů ve zprávách o realizaci konkrétně pole "Přírůstková hodnota"

    Na záložce je nutné vyplnit povinné pole "Přírůstková hodnota", zde se vyplňuje skutečná hodnota indikátoru, které je dosaženo ke dni ukončení etapy nebo k poslednímu dni období, za které je podávána zpráva o realizaci. Pokud se jedná o přírůstek, je hodnota kladná, pokud se jedná o úbytek, je hodnota záporná. Do pole zadávejte pouze přírůstek za danou etapu, hodnotu, která byla vytvořena v dané etapě. Dosažená hodnota kumulativně se vypočte automaticky.

    10_Podle čeho stanovit převodní kurz pro vypočet Ročního obratu (EUR) a Bilanční sumy roční rozvahy (EUR)?

    Použijte kurz centrální evropské banky ke dni podání žádosti.


    Informace k předkládání žádostí o podporu jsou řídicím orgánem zveřejňovány na portálu:

    http://penizeproprahu.cz/


    Na webových stránkách www.dotaceeu.cz/optp naleznete odpovědi na nejčastější dotazy týkající se Operačního programu Technická pomoc 2014 - 2020.

    http://www.dotaceeu.cz/cs/Microsites/op-technicka-pomoc/OPTP-2014-2020/FAQ

    Ochrana osobních údajů

    Informace k ochraně osobních údajů




    Kde najdu podrobnější informace o operačním programu?

    Vše najdete na stránkách www.cz-pl.eu.

    Ochrana osobních údajů/Ochrona danych osobowych

    Informace k ochraně osobních údajů/Informacja dotyczący ochrony danych osobowych


    Poskytnutí osobních údajů Ministerstvu financí

    Poskytnuté osobní údaje budou dále v nezbytném rozsahu předány Ministerstvu financí za účelem umožnění výkonu funkce Platebního a certifikačního orgánu a Auditního orgánu; osobní údaje budou Ministerstvem financí zpracovávány z důvodu plnění jeho právních povinnosti vyplývajících z nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 1303/2013. Další informace týkající se zpracování osobních údajů Ministerstvem financí jsou uvedeny na jeho webových stránkách.


    Bezpečnostní zásady externího uživatele

    Dokument Bezpečnostní zásady externího uživatele


    1. Jaká je garantovaná dostupnost aplikace?

    Garantovaná dostupnost aplikace je poskytována v režimu 7x24 včetně státních svátků a dnů pracovního volna, mimo doby servisního okna (0:00 - 04:00).

    2. Co je to Servisní okno?

    V případě, že provádění činností vyžaduje odstávku aplikace, je poskytovatel oprávněn provádět dané činnosti v tvz. Servisním okně.
    Toto Servisní okno je denně v čase 0:00 až 4:00.


    Elektronické podepisování nezávisle na komponentě Microsoft Silverlight pro Firefox, Chrome, Internet explorer 11 a Microsoft Edge

    V nové verzi IS KP14+ (Release 13 pro Chrome a Firefox a Release 15 pro Internet Explorer 11 a Microsoft Edge) zařazujeme možnost elektronického podepisování, která je nezávislá na dosud používané komponentě Microsoft Silverlight. Tato nová komponenta Vám umožní používání oblíbených nejnovějších verzí prohlížečů Firefox, Chrome, Internet explorer 11 a Microsoft Edge.

    Návod na zprovoznění naleznete v příloze.

    Elektronické podepisování nezávisle na komponentě Microsoft Silverlight pro Internet explorer 11

    V nové verzi IS KP14+ (Release 15) zařazujeme možnost elektronického podepisování, která je nezávislá na dosud používané komponentě Microsoft Silverlight pro internetový prohlížeč Internet explorer 11.

    Návod na zprovoznění naleznete v příloze.

    Jaká je minimální doba platnosti elektronického podpisu při podepisování dokumentů/žádostí v MS2014+?

    Elektronický podpis musí být v momentě podepisování platný ještě minimálně 48 hodin. Pokud je doba platnosti kratší než 48 hodin, tak systém neprovede podepsání dokumentu/žádosti.

    Návod na export/import certifikátu

    Podrobnosti naleznete v příloze.

    Návod na nastavení cesty k certifikátu uloženém na tokenu nebo čipové kartě.

    Podrobnosti naleznete v příloze.

    Principy práce s certifikáty v aplikaci MS 2014+

    Podrobnosti naleznete v příloze.

    Předcházení problémů s certifikátem pro podpis v aplikaci MS 2014+

    Podrobnosti naleznete v příloze.


    01. Uživatelská příručka IS KP14+ "Pokyny pro vyplnění formuláře žádosti o podporu" a uživatelská příručka "Veřejné zakázky v IS KP14+"

    Pokyny pro vyplnění formuláře žádosti o podporu a datové oblasti veřejné zakázky

    02. Jaká je návaznost mezi předběžnou a plnou žádostí u dvoukolové výzvy?

    V portálu IS KP14+ se na formuláři žádosti o podporu zobrazují všechny údaje, které formulář obsahuje, nicméně v případě předběžné žádosti je nutné vyplnit pouze ty obrazovky, které jsou v okamžiku vyplňování dané žádosti aktivní, resp. relevantní pro předběžnou žádost.
    Pokud bude předběžná žádost podána, projde procesem hodnocení a bude postoupena do "vyššího" stavu, bude jí uživatel dále editovat jako plnou žádost. Tzn. nezakládá tedy novou "plnou" žádost, ale pouze doplní příslušné datové položky (záložky).

    03. Jak postupovat, pokud se zobrazí hláška Nelze provést rozpad financí?

    Primárně se poměry zdrojů financování vážou u na nastavení podmínek výzvy, např. na právní formu žadatele nebo např. některé projekty příslušných výzev jsou financovány se zapojením tzv. regionální podpory. Následně po zadání % podílu financí dle nastavení výzvy v rozlišení na velikost podniku a jeho zdroje (soukromé zdroje) lze tlačítkem rozpad financí provést.
    Je tedy nutné na žádosti o podporu v záložce Projekt označit v oblasti Doplňkové informace volbu Veřejná podpora.
    Na záložce Subjekty projektu je třeba uvést velikost podniku. Pokud se jedná o podporu De minimis, je nutné zaškrtnout checkbox a zahrnout subjekt do definice jednoho podniku.
    Pokud v rámci nastavení podmínek výzvy nejsou definovány poměry financování pro veřejnou podporu, na záložce Projekt naopak nesmí mít žadatel nastavený/zatrhnutý checkbox veřejná podpora.
    Obecně pro informaci v rámci nastavení podmínek výzvy, je třeba se obrátit na příslušný Řídicí orgán, příp. na Zprostředkující subjekt.

    04. Jak určit velikost podniku?

    Určit velikost podniku podle pravidel Evropské unie není úplně jednoduchá zálěžitost. Kritéria pro zařazení konkrétního podniku do kategorie velikosti stanovuje příloha I Nařízení Komise (ES) č. 800/2008. Příloha I Nařízení č. 800/2008 pro rozdělení podniků do kategorií dle velikosti používá parametry jako počet zaměstnanců, roční obrat, bilanční suma roční rozvahy. V systému je toto pak počítáno automaticky, právě dle kritérií určených výše uvedeným nařízením.

    05. Co znamená automatické podání?

    Pokud je v žádosti vyplněna volba Typ podání "automatické", žádost o podporu se automaticky přenese nebo resp. podá na ŘO.
    Pokud je zvolen Typ podání "ruční", podání žádosti je ještě třeba potvrdit stiskem tlačítka Podat žádost, které se po podpisu žádosti o podporu objeví v horní liště.

    06. Co znamená autorizovaná konverze?

    Termín autorizovaná konverze se v souvislosti s portálu IS KP14+ přímo nedefinuje resp. nepoužívá. Obecně je to "úplné převedení dokumentu v listinné podobě do elektronické podoby, nebo úplné převedení elektronického dokumentu do dokumentu v listinné podobě". Dokument, který provedením konverze vznikl, má stejné právní účinky jako dosud používaná ověřená kopie.
    Tento termín může vyplývat z pokynů pro žadatele uveřejněných na příslušných webových stránkách jednotlivých ŘO/SZ. Tyto pokyny pro žadatele jsou v gesci Řídícího orgánu resp. Zprostředkujícího subjektu, je tedy na rozhodnutí Řídicícho orgánu resp. Zprostředkujícího subjektu, jakým způsobem bude požadovat převést příslušný dokument do elektronické podoby.

    07. Je nutné/povinné zadat platnost plné moci, pokud na ní není stanoveno omezení platnosti?

    Pokud na plnou moc není žádné omezení, je možné nastavit platnost na dobu realizace projektu. Je to věc dohody mezi zmocněncem a zmocnitelem, systém toto nijak neupravuje/neomezuje.

    08. Podle čeho je třeba zadávat Datum zahájení/ukončení projektu?

    Zahájení projektu lze nastavit na den podání předběžné žádosti. Je nutné, aby se fyzická realizace "vešla" do termínu nastavených v ISKP. Je doporučeno nastavit termíny s rezervou, resp. zahrnout do harmonogramu přípravnou fázi (před podáním předběžné žádosti).

    09. Jaké záložky formuláře žádosti o podporu jsou přístupné v rámci příslušného modelu hodnocení?

    V rámci některých výzev je zvolen model dvoukolového hodnocení žádostí o podporu. Aby byl žadatel informován, v jakém kole žádosti o podporu se jeho žádost nachází (resp. v jakém kole vlastně žádost edituje), je v rámci záložky Identifikace operace zapracováno pole Kolo žádosti a tlačítko Přehled obrazovek. Po stisku tlačítka Přehled obrazovek se uživateli zobrazí seznam záložek formuláře žádosti o podporu relevantních pro dané kolo žádosti.

    10. Kde lze zjistit informace o projektech vytvářejících peněžní příjmy a informace k článku 61?

    Národní orgán pro koordinaci vydal METODICKÉ DOPORUČENÍ PRO PROJEKTY VYTVÁŘEJÍCÍ PŘÍJMY V PROGRAMOVÉM OBDOBÍ 2014-2020, zde lze nalézt také informace k Projektům vytvářejícím příjmy dle čl. 61 obecného nařízení. Lze použít následující odkaz:

    11. Jak vyplnit údaje Počet zaměstnanců, Obrat a Aktiva, pokud se jedná o spojený podnik?

    Údaje sloužící k určení velikosti podniku se zadávají ke každému subjektu, který je v projektu zapojen a k němuž je v záložce Subjekty projektu vytvořen příslušný záznam. Zároveň je u každého zadaného subjektu nutné zatrhnout checkbox "Zahrnout subjekt do definice jednoho podniku".

    12. Jak probíhá zadání plné moci do systému a jakým způsobem plná moc funguje?

    Ze systémového hlediska je daný proces nastaven následujícím způsobem.
    Správce projektu zadá data (zmocnitel, zmocněnec, předmět zmocnění (úloha), časové vymezení plné moci) do obrazovky (záložky) plné moci. Zmocněnec i zmocnitel (ve většině případů statutár) jsou uživatelé registrovaní v IS KP14+; v projektu s rolí signatáře. Oba uživatelé musí být registrováni v portálu IS KP14+. Plné moci se vážou na jejich uživatelská jména a systém pak kontroluje platnost plných mocí při podepisování jednotlivých úloh v rámci žádosti.

    Plnou moc rozlišujeme elektronickou (vytištěný a přiložený dokument pomocí šablony uložené v systému), nebo papírovou (přiložená naskenovaná notářsky ověřená plná moc).
    Pokud je plná moc elektronická, dokument podepisuje zmocněnec i zmocnitel svým elektronickým podpisem; pokud je plná moc přiložená papírově, podepisuje pouze zmocněnec.

    Pokud je v systému danému uživateli přiřazena platná plná moc k určité úloze, není problém, aby tento uživatel podepsal příslušnou úlohu svým kvalifikovaným elektronickým podpisem. To, zda žádost podepsala oprávněná osoba, probíhá při hodnocení formálních náležitostí právě na základě přiložené (navázané) plné moci v systému. Systém nijak neomezuje podepsání žádosti o podporu uživatelům, kteří jsou označeni jako signatáři a připojí kvalifikovaný elektronický podpis. Z logiky věci nicméně by měl elektronický podpis odpovídat uživateli-signatáři, který je v systému přihlášen a danou žádost podepisuje.

    Informaci, zda ŘO/ZS bude opravdu vyžadovat podpis žádosti o podporu přímo statutárním zástupcem a zda metodicky je/není omezen podpis žádosti o podporu pouze na statutárního zástupce nebo např. jeho zástupce a na základě jakých podmínek bude ŘO/ZS podané žádosti hodnotit/kontrolovat, je spíše otázka metodického charakteru. Dotazy na příslušné kontroly formálních náležitostí, je třeba směřovat přímo na příslušný ŘO/příp. ZS.

    13. Jsou nějak omezeny znaky pro název projektu?

    Ano, v názvu projektu můžete použít pouze níže uvedené znaky. Při pokusu o uvedení jiného znaku Vás systém upozorní hláškou.


    A-ZÁÉÍÓÚÝĹŔČĎĚŇŘŠŤŽŮ
    a-záéíóúýĺŕčďěňřšťžů
    ??âÂäÄçÇ????ĺĹľĽłŁôÔöÖŕŔüÜżŻ
    standardní písemné znaky vč. znaků mimo latinku
    0-9standardní numerické znaky
    § 
    £Libra
    ?Euro
     mezera
    . 
    , 
    : 
    -pomlčka (nikoli však spojovník)
    /
    % 
    { 
    } 
    ; 
    # 
    _podtržítko
    [ 
    ] 
    + 
    \ 


    02. Je omezena velikost dokumentů v příloze?

    Cílené omezení není nastaveno, reálně technologie umožní vložit dokument cca 100MB max.

    03. Jaké jsou podporované typy příloh?

    Systém Vám umožní nahrát přílohy s následujícími příponami:

    .7z, .avi, .bmp, .doc, .docx, .dot, .dotx, .eml, .gif, .jpeg, .jpg, .mkv, .mp3, .mpg, .msg, .ods, .odt, .pdf, .pfx, .png, .ppt, .pptx, .rar, .rtf, .tif, .txt, .vsd, .xls, .xlsx, .xltx, .xml, .zfo, .zip

    04. Jak provést Storno finalizace?

    Storno finalizace se objeví v horní liště poté, co byla žádost finalizována. Storno finalizace může provést signatář žádosti.

    05. Nahrávání příloh trvá příliš dlouho a nebo vůbec nedoběhne. Co může být příčinou?

    Při nahrávání příloh je důležitá rychlost Vašeho internetového připojení pro odesílání dat. Zejména u připojení pomocí ADSL může být tato složka výrazně nižší než rychlost stahování dat a nahrávání i malého souboru může trvat dlouho. Tato rychlost se většinou udává jako upload a nebo je to druhé číslo uváděno při informacích o rychlosti připojení za lomítkem.

    Rychlost připojení download/upload si můžete změřit například zde: http://www.lupa.cz/nastroje/speedmeter

    Doba nahrávání 10MB přílohy dle rychlosti odesílání dat na klientské stanici:

    16 kbps - 11 hodin 39 minut
    256 kbps - 44 minut
    1024 kbps - 11 minut

    Dále doporučujeme provést test kompatibility koncové stanice, který se nachází na rozcestníku www.mssf.cz. Link je pod odkazem "portál žadatele".

    06. Jak na záložce "Přístup k projektu" přidávat k uživatelským jménům role, např. zmocněnec?

    Checkbox neboli políčko "zmocněnec" se propíše automaticky poté, co je přiřazena plná moc danému uživateli resp. je označen jako zmocněnce a plná moc je mu podepsána. Tato informace se přenáší právě ze záložky "Plné moci".
    Při zakládání rolí je pole zmocněnec "zašedlé". Při změně nastavení přístupů, (přes tlačítko Změnit nastavení přístupů), kdy je možné určitým kolegům odebírat a přidávat role, je zřejmé, že pole "zmocněnec" je zašedlé, tj. neaktivní, nelze ho tedy editovat.

    07. Chybová hláška: "Operace musí mít vyplněného alespoň jednoho signatáře"?

    Na žádosti o podporu v záložce Přístup k projektu je nutné přiřadit alespoň jednomu vybranému uživateli roli Signatář, jinak není možné žádost finalizovat.

    09. Bezpečnostní zásady externího uživatele

    Dokument bezpečnostní zásady externího uživatele


    Postup přihlášení přes ADFS

    Postup naleznete v příloze.


    01. Postup pro promazání cache a cookie souborů pro vybrané webové prohlížeče

    Návod jak promazat cache a cookie soubory je uveden v příloze. Promazání může vyřešit celou řadu nesrovnalostí při ovládání aplikace.
    Doporučujeme také provést, pokud jste aplikaci delší dobu nepoužívali.


    Pracuje MS2014+ správně s bezpečnostním protokolem HTTPS?

    MS2014+ je součástí eGovernmentu ČR a prvkem kritické informační infrastruktury. Představa, že by monitorovací systém neběžel na zabezpečené komunikaci, je proto skutečně úsměvná. Ověřit to lze jednoduše návštěvou této veřejně dostupné stránky portálu žadatele (ikona zámku u webové adresy). Systém má zajištěn trvalý bezpečnostní dohled, je pravidelně scanován a penetračně testován. 22.4.2021 byl v souvislosti se zhoršením diplomatických vztahů s Ruskou federací MS2014+ scanován na bezpečnostní zranitelnosti ze strany NÚKIB bez jakéhokoliv nálezu. Je nereálné, že by takovou slabinu NÚKIB přehlédl.


    Je MS2014+ neustále nedostupný?

    Zavádějícími informacemi jsou také kolující grafy o nedostupnosti systému, které mají čtenáře přesvědčit, že systém MS2014+ je celou dobu nedostupný nebo má nepatřičně dlouhé odezvy. Nedostupnost systému byla v rámci testu definována jako stav, kdy aplikace odpovídá déle než 3 vteřiny.
    MS2014+ je využíván pouze uživateli z ČR a okolních států. Proto z bezpečnostních důvodů blokujeme přístupy z jiných států. Test byl podle všeho proveden právě z takové země a jeho výsledek následně neověřen.
    Navíc délka odezvy vždy závisí na složitosti požadované operace. V případě monitorovacího systému, kdy se u některých kroků uživatele ověřují proti několika zabezpečeným databázím postupně veškeré vložené údaje, skutečně mohou některé kombinace více operací trvat déle než tyto tři vteřiny.
    Systém je nicméně po celou dobu v provozu a zcela funkční (dostupnost je garantována, měřena a pravidelně vyhodnocována). Stejně jako v předchozím případě týkajícím se bezpečnosti jde spíše o nešťastné nastavení testu bez hlubší znalosti systému a jakékoliv snahy o vyjasnění si výsledků s Ministerstvem pro místní rozvoj.
    Dovolujeme si upozornit, že postup, kdy bez jakékoliv validace výstupů, jsou tyto okamžitě zveřejňovány a vydávány za relevantní, není dle našeho názoru zcela profesionální. Pevně věříme, že další prezentace výsledků měření ze strany třetích stran budou před jejich zveřejněním validovány i s Ministerstvem pro místní rozvoj tak, abychom se vyhnuli situacím, kdy je nutné některé výstupy třetích stran uvádět na pravou míru.